Extraordinary Experience Design

Extraordinary Experience Design

11 Aprilie 2017: o zi oarecare pentru voi, o zi specială pentru noi, cei care am avut ocazia să participăm la evenimentul “Extraordinary Experience Design”, organizat de PRIME Braşov, unde l-am avut ca invitat pe Paul Bulencea.

Poate o să vă întrebaţi cine este el. Ei bine… Paul este un fost student al Facultăţii de Sociologie şi Comunicare din Braşov, unde a studiat Comunicare şi Relaţii Publice. Nici că se putea o persoană mai potrivită având în vedere studenţii participanţi şi nu numai. Urmându-şi viziunea, după terminarea facultăţii Paul nu s-a oprit aici: a studiat în ţări ca Austria, Germania, a participat şi creat diverse activităţi în peste 10 ţări, ca mai apoi să fie co-autor al “Gamification in Tourism” şi co-fondator al “The College of Extraordinary Experiences”.

Tema evenimentului la care noi am participat, ca şi titlul acestuia, a fost “Extraordinary Experience Design”. Ce înseamnă asta, mai exact? Putem preciza pe scurt că este stilul, rafinamentul, arta de a crea experienţe extraordinare. Aşa a şi început evenimentul, printr-o abordare diferită, când Paul, la întâmpinarea unei erori pe monitor, a dat de pământ la propriu cu laptopul, moment în care cei prezenţi au trăit momente diferite faţă de evenimentele anterioare. Acesta a fost doar începutul, ca mai apoi Paul să ne povestească exact ce înseamnă crearea de experienţe extraordinare în domeniile de turism, marketing etc. Am putut vedea o mică parte din evenimentele create de el şi chiar ne-am imaginat trăirile de la evenimentele respective.

Trăind într-o lume în continuă schimbare la nivel global în toate sectoarele de activitate, am învăţat că succesul, profitul, ascensiunea, nu mai pot exista fără anumite experienţe extraordinare (memorabile). Ceea ce a creat Paul de curând şi ne-a şi prezentat, „The College of Extraordinary Experiences”, poate fi printre exemplele cele mai bune, iar pentru mine personal, printre cele mai frumoase experienţe trăite până acum (chiar prima: şhhh…). Am participat la evenimentul de anul trecut, unde am avut ocazia să îl cunosc pe Paul, să traiesc anumite experienţe unice şi să învăţ de la cei mai buni. Am observat că pentru crearea unei experienţe memorabile trebuie parcurşi o serie de pasi, cu dăruire şi imaginaţie; veţi afla mai multe detalii la evenimentul următor.

Spre final, Paul ne-a surprins din nou placut: a oferit o bursă pentru ca unul dintre studenţii Universităţii Transilvania să poată fi voluntar la „The College of Extraordinary Experiences”.

La eveniment au participat studenţi ai Universităţii Transilvania, studenţi veniţi din diferite oraşe ale ţării special pentru acest eveniment, cadre didactice şi oameni din diferite domenii de activitate.

Unii participanţi au spus că au simţit un altfel de “vibe” faţă de evenimentele precedente, alţii au spus că puţine sunt evenimentele la care poţi rămâne concentrat pe tot parcursul acestora, unii au precizat momentul în care cei de la Street Ghosts au cântat; toţi au plecat cu zâmbetul pe buze şi cu setea de cunoaştere.

Închei cu un mesaj ce mi-a ramas întipărit în gând: “Foloseşte-ti frustrarea pentru a crea experienţe extraordinare!”.

                                                Constantin Trăistaru

18034728_1454891961250628_567758372_n 18053351_1454891981250626_444414385_o

Arhivă Povești

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2017

Școala de iarnă PRIME Brașov – 2016

PR Tea – Public speaking

Comunicare digitală – PR Tea 12 mai

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2016

Povești – Ready, set, go!

Recrutare primăvară 2016

Cum a fost la Digital Marketing Meetup

Am fost și la Târgul de ONG-uri

Voluntariat vs. Activism

Ce e până la urmă cu marketing-ul ăsta digital?

Școala de Iarnă PRIME Brașov – 2015

PR Tea: Limbajul nonverbal

Marketing-ul TĂU în era digitală

PR Quiz: Cât de multe ştii despre PR?

Despre Personal Branding, cu aromă de ceai

În căutare de povești

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2017

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2017

Iată-ne urcați în tren, cu destinația București, plecați la Congresul Național al Studenților la Comunicare, pentru încă o porție de cunoaștere de la specialiștii în vastul domeniu al comunicării. Ediția din 2017 avea un titlu mai mult decât interesant pentru generația noastră: ”The clickbait era”.

Prima zi a congresului ne-a surprins plăcut prin temele dezbătute de fiecare speaker invitat de colegii de la PRIME București. Cu deviza „To click or not to click?” în minte, am descoperit fenomene precum clickbait și newsjacking, cu exemple concrete care ne-au ajutat să întelegem cât mai bine actualitatea acestora. Pe lângă cele două conferințe, studiul de caz prezentat de Dana Iordache, Regional Marketing Manager la Pepsico, ne-a făcut poftă de Tomorrowland și ne-a îmbogățit cunoștințele prin povestea din spatele brand-ului Lipton. Experiența a continuat prin workshop-urile simultane de la finalul zilei, unde fiecare dintre noi a avut șansa să pună în practică diferite cerințe din domenii precum marketing, advertising, PR.

Credeți că fotografiile sunt o muncă uşoară? Ei bine, nu! Am aflat și noi câtă muncă stă în spatele unei fotografii, fie ea portret, de produs, comercială sau chiar de mâncare. Ziua a doua a fost dedicată fotografilor, fiecare dintre ei având un tip de fotografie preferat, o zonă unde a aprofundat, a experimentat și a performat. În afară de câteva secrete din culise, pe care le-au împărtășit cu noi, ne-au oferit și tips and tricks pentru a utiliza programe precum PhotoShop și Adobe Illustrator. Nu vă mai povestim și despre cât de bine arătau fotografiile culinare prezentate de Dumitru Antonescu. La fel ca prima zi, și cea de-a doua s-a încheiat cu workshop-uri simultane.

Concluzionând experiența CNSC, vă putem spune doar că #jurnaldeCNSC va continua și la anul, tot cu atâta nerabdare și entuziasm specific echipei PRIME Brașov.

Andreea Antonescu

18073452_1454720324601125_121743974_n

Școala de iarnă PRIME Brașov – 2016

17 şi 18 decembrie 2016 au fost zile de veselie şi voie bună pentru PRIME Braşov. În aceste două zile, noi, membrii echipei, am desfăşurat câteva activităţi la Moeciu de Jos, activităţi pe parcursul cărora am putut să ne „jucăm”, dar şi să învăţăm.

PRIME Braşov este obişnuit cu oamenii cu calităţi deosebite, aşa că i-a avut ca invitaţi pe Octavian Aftanasă, fost președinte PRIME Brașov, care ne-a vorbit despre strategii creative, şi pe Valentin Ogner, care ne-a povestit despre comunicarea în domeniul ONG-urilor.

Cei doi ne-au împărtăşit idei şi experienţe din domeniile în care activează; ne-au arătat cum putem afla unde anume există probleme şi ne-au demonstrat ce putem rezolva cu ajutorul comunicării, cât de creativi pot fi oamenii şi ce pot ei construi prin comunicare. Am realizat mici workshop-uri pe echipe, fiecare echipă având de rezolvat o situaţie pe baza unui „briefing”.

Echipa PRIME a îmbinat creativitatea cu amuzamentul, ceea ce a creat o atmosferă de neuitat. Sperăm să mai colaborăm cu cei doi foşti membri ai acestei echipe şi cu alte ocazii, iar noi le promitem că o să îi primim de fiecare dată cu căldură în „familia” PRIME Braşov!

Diana Cernat

1 2 3 4

PR Tea – Public speaking

unnamedNe dorim să învățam lucruri practice, care să ne ajute pe mai departe și din când în când, noi, cei din PRIME Brașov avem ocazia de a crea evenimente prin care să facem tocmai acest lucru.

Ne-am bucurat că am avut alături de noi douăzeci de studenți de la diferite specializări interesați de public speaking, în data de 22 noiembrie 2016, la un nou eveniment PR Tea marca PRIME. Sorin Peligrad, speaker profesionist din Brașov și organizator de evenimente el însuși, ne-a fost alături într-o călătorie de aproape trei ore în care a încercat să ne învețe despre cum să avem mai multă încredere in noi în orice situațiene-am afla.

Există trei mușchetari, trei caracteristici pe care un Public Speaker trebuie să le aibă.

„Logos” – tehnica discursului; să înveți cum se vorbește, cum se țin mâinile, postura corpului, exerciții

de dicție, de respirație.

„Patos” – pasiune; frâul liber și pasiunea te înnoiesc și te ajută să crești, te conectează cu audiența. Și dacă vrei să faci Public Speaking este obligatoriu să ai o foarte bună conexiune cu audiența.

Cel de-al treilea mușchetar este „etos-ul” – etica, să ajungi până într-acolo încât să integrezi valorile din Public Speaking în propria ta persoană și să fii autentic în ceea ce faci, fiindcă oamenii percep autenticitatea.

Ne-am bucurat că, la sfârșit, Sorin ne-a pus la treabă pe toți, că am încercat fiecare să avem câte un discurs, că am putut să învățăm unii de la ceilalți și că am mai făcut un pas spre a deveni niște oameni de comunicare profesioniști.

Tudor Crețu

1 2 3

Comunicare digitală – PR Tea 12 mai

Comunicare digitală – PR Tea 12 mai

Like-uri, share-uri, virale, live video, tweet-uri. Comunicarea transcende tot mai mult din offline în online, iar cei care au intuit încă de la început trendurile au avut de câștigat. Victor Kapra este una dintre aceste persoane și se bucură de foarte mult succes în prezent. A lucrat pentru companii importante precum Ziarul financiar și Mediafax Group până în 2008, iar de atunci este liber profesionist.

În data de 12 mai am avut deosebita ocazie de a-l avea alături de noi, la cel mai recent PR Tea, eveniment organizat de echipa PRIME Brașov.

Aristotel spunea ”Singurul lucru pe care îl ştiu este că nu ştiu nimic”. De aceea ne străduim să învățăm cât mai multe lucruri din domeniul comunicării, lucruri care ne vor ajuta pe viitor în campaniile de relațiile publice. Vom reda mai jos câteva definiții, așa cum le-am înțeles de la Victor.

1. Snackable content – e o informație comprimată (text, imagine, video) despre un produs/serviciu, foarte ușor de înțeles, memorabilă, și cu care consumatorul să fie tentat să interacționeze (share, like, click etc);

2. Branded content – atunci când se spune o poveste despre filosofia brandului într-un mod distractiv; este un mix între advertising și entertainment, dar se intersectează și cu storytelling-ul;

3. User generated content – este atunci când clienții tăi creează conținut relevant pentru tine;

4. Real time marketing – este tipul de conținut cu șanse mult mai mari de a deveni viral – trebuie să fii contextual, distractiv, foarte rapid, iar execuția să fie simplă; te poți interesa asupra studiului de caz Oreo, aniversarea de 100 de ani;

5. Concentrare pe vizual ca și promovare; devin tot mai populare videoclipurile 360, realitatea virtuală și cea augmentată – încearcă să te folosești de noile tehnologii. Nu uita, însă, că trebuie să ai în prim plan clientul și motivul pentru care faci ceea ce faci;

6. Gamification – tuturor ne place să ne jucăm; de ce să nu faci campanii în care să lași clientul să se joace cu produsul sau serviciul tău ori cu ceva ce poate fi asociat cu brandul tău?

7. Storytelling – contează foarte mult ordinea cuvintelor, contează fiecare propoziție, fiecare frază. Încearcă să creezi sau doar să redai povești într-un mod deosebit. Gândește-te că i le-ai spune unui prieten apropiat și știi ca acesta va avea instant o reacție.

3

1

4

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2016

Congresul Național al Studenților la Comunicare – 2016

Anul trecut, după ce colegii noștri din PRIME Brașov s-au întors de la Congresul Național al Studenților la Comunicare și ne-au povestit cât de interesant a fost, ne-a părut tare rău că nu am mers cu toții. Astfel, în acest an ne-am propus să nu mai ratăm șansa de a participa, așa că în perioada 21-22 aprilie am fost prezenți la evenimentul organizat de PRIME București, unde am avut parte de o serie de workshop-uri și seminarii extrem de interesante și folositoare pentru viitoarea noastră carieră.

Ce vă putem spune e că toate așteptările noastre au fost depășite. Am început cele două zile cu o introducere în Phydigital, pentru care fiecare speaker a încercat să dea o definiţie proprie. O definiţie foarte uşor de înţeles a fost dată de Mihai Fetcu: „Dacă e să găsim un exemplu de phygital din viața reală, pentru șoferi ar fi aplicația Waze pentru smartphone – ai o hartă care comunică în timp real cu lumea, ai oamenii care îți dau feedback, comunică cu tine, știi când urmează o groapă sau o mașină de poliție.” Un alt exemplu frumos e şi aplicația „Read a tree” – atunci când scanezi orice copac real, primești o carte în format electronic.

13115345_1067553713317790_1438458216_n

Am mers mai departe și am găsit implicații ale phygital-ului în advertising, marketing, branding și PR. Andrei Lăscuț ne-a încântat cu tehnica lui oratorică și proiectele pe care le-a avut până acum.

Cea de-a doua zi ne-a transportat puțin în viitor, arătându-ne cât de mult va evolua tehnologia, dar și faptul că e important să reținem că suntem oameni. Mihnea Gheorghiu ne-a sfătuit astfel: „Nu porniți de la tehnologie și după aia să încercați să găsiți o poveste, să inventați ceva. Trebuie să pornești de la un adevăr uman, de la o poveste, de la o nevoie. Tehnologia nu ar trebui decât să te ajute să duci treaba aia în fața unei audiențe și să o faci mai mișto, mai interactivă, mai frumoasă”. Alte cuvinte ce ar caracteriza restul zilei ar fi realitate virtuală,
realitate augmentată sau inteligență artificială. Matei Psatta a avut și el o prezentare interesantă despre digital, internet, comunicare și alte lucruri înspăimantătoare.

13077171_1067553706651124_1183422781_n

I-am primit foarte curioși și pe cei de la Dacia, cu proiectul realizat anul acesta împreună cu cei de la Publicis, atunci când au fost sponsori pentru cel mai mare târg de carte din România, Gaudeamus. Ideea a fost foarte creativă, un exemplu frumos de branded content, prin care un număr mare de scriitori, bloggeri și copywritteri au rescris manualul mașinii Dacia prin povești sau poezii ce se legau de fiecare componentă a mașinii.

În fiecare dintre cele două zile am participat și la workshopuri diferite, în care am fost puși la treabă și motivați să dăm tot ce avem mai bun din noi.

Ne-a plăcut, mai vrem și rămânem nerăbdători până la a paisprezecea ediție a CNSC, organizat de către colegii de la PRIME București.

13101522_1067553683317793_454408186_n

Tudor Crețu

Povești – Ready, set, go!

Povești – Ready, set, go!

Pe locuri, fiți gata, start! Start într-o carieră interesantă și plină de peripeții, am putea concluziona, după cele prezentate de speakerii noștri la evenimentul Ready, set, go!, din data de 18 aprilie. Doi foști președinți PRIME Brașov și o fostă studentă la jurnalism au venit alături de noi și ne-au povestit cum au reușit să transforme pasiunea lor pentru comunicare într-o carieră de succes, oferindu-ne o serie de trucuri și de sfaturi pe care ei le-au urmat și pe care le consideră extrem de folositoare.

Octavian Aftanasă, fost președinte PRIME Brașov, care este momentan Social Media Executive la Leo Burnett România, ne-a povestit cu drag cum a reușit să ajungă unde este azi, începând ca simplu voluntar în PRIME Brașov și cochetând, tot ca voluntar, la Incubator107. Terminând facultatea, a încercat să se angajeze în Brașov, însă neavând succes, a luat drumul Capitalei, unde a reușit imediat la  Leo Burnett, chiar dacă inițial, i-a fost destul de greu să se adapteze cu noul job. Octa ne-a explicat că superiorii nu vor fi mereu de acord cu ideile noastre și că trebuie să înțelegem și să acceptăm sfaturile pe care le primim, chiar dacă imaginația noastră este fără limite, așa cum este și a sa. El ne-a prezentat o campanie extrem de inventivă, creată pentru cei de la Telekom, avându-l ca personaj principal pe Pandalie; apoi ne-a pus la lucru, cu câteva exerciții rapide, care erau menite să ne pună la încercare creativitatea: Curcubeul vine la noi cu o mare problemă! Toți oamenii din lume uită cum arată culorile. Cum îi facem să și le reamintească? Prin sunete, prin imagini, prin povești?! Cum arată pagina de social media a Curcubeului? Dar ce nume va primi aceasta? 

13007190_877526042369565_5534576689158704448_n

Asemenea lui Octa, Ioana Moașa, care a intrat în PRIME Brașov din greșeală, a ajuns să fie președinte al acestei organizații și voluntară în Incubator107; în prezent, ea se laudă cu un post de Jr. PR Officer la Publicis Groupe România, o companie de succes, care se bucură de reușite de douăzeci de ani încoace. Ioana, îndrăgostită până peste cap de filme și seriale, ne-a învățat că totul se face treptat și ne-a povestit experiența ei step by step. Cel mai de suflet proiect al Ioanei este promovarea testelor auto de pe Google Street View, a celor de la ACR – ea ne-a explicat cum a promovat acest concept, alături de colegii săi, recunoscând că de-a lungul carierei sale a făcut multe greșeli, însă a găsit rezolvare pentru toate. „Eu sunt omul care pune cele mai tâmpite întrebări!”, a spus Ioana, încurajându-ne și pe noi să fim curioși și interesați de ceea ce se întâmplă în jurul nostru.

13051744_877531725702330_106272045875209527_n

În timp ce primul lucru pe care îl face Ioana când ajunge la serviciu este să citească toate noutățile de pe site-urile de știri, colega sa, Raluca, fostă sudentă la jurnalism și actual Jr. PR Officer la Publicis Groupe România, preferă să se pună la curent cu tot ceea ce mișcă pe Facebook. Raluca se ajută de skill-urile pe care le-a dobândit în cariera sa de jurnalist pentru a face o treabă excelentă, spunându-ne cu seninătate că orice greșeală se poate rezolva și că trebuie să căutăm cât mai multe experiențe din care putem învăța ceva. Fire caldă și mereu zâmbitoare, ea crede că experiența de viață și de oameni e cea mai bună pregătire și că dacă faci ceea ce-ți place, nu va trebui niciodată să te duci la serviciu din obligație, ci te vei duce cu drag. Cu multă muncă, ea visează ca într-o zi să aibă propria-i emisiune la Radio EuropaFM.

12998473_877541902367979_1288368337185918108_n

Spre final, cei trei ne-au sfătuit în cor, să credem în noi, să punem întrebări, să fim curioși, să dorim să aflăm cât mai multe, să fim mereu conectați cu noutățile, să fim mereu la curent și să păstrăm relații cât mai bune cu cei din jurul nostru. Niciodată nu știi de unde poate veni o mână de ajutor, nu e așa?

Roxana Rusu

Recrutare primăvară 2016

Recrutare primăvară 2016

Primăvara anului 2016 a început cu recrutări la PRIME Braşov.

Odată cu apariţia lalelelor au sosit şi noii membri ai echipei. Deoarece recrutarea nu trebuie să fie o ştiinţă aplicată fără artă, echipa a postat pe rețelele de socializare un video de recrutare din care tinerii ambițioși au aflat cu ce se ocupă PRIME Braşov şi ce oportunități le oferim pentru a se dezvolta atât pe plan personal, cât şi profesional. În urma atragerii publicului a avut loc selecția candidaților, care s-a desfășurat într-un mod inovativ, sub conceptul de Board Games.

Candidații s-au relaxat cu diverse jocuri interactive, unele pentru a se cunoaşte între ei, iar altele pentru a-şi pune în practică abilitățile şi cunoştinţele legate de PR. Prima activitate a fost simplă, constând în prezentarea fiecaruia, după care cu toţii au răspuns la două întrebări adresate de către un alt participant.

Cel de-al doilea joc a fost un board game personalizat, creat de PRIME Brașov special pentru candidații ce au aplicat în această sesiune de recrutări. Jucătorii au răspuns la întrebări din diverse domenii, precum social media, fundraising, graphic design sau resurse umane și, în același timp, au acumulat puncte, goal-ul lor acela de a ajunge în echipa PRIME Brașov.

Încheierea sesiunii de selecție a constat în formarea a trei echipe, ce au avut ca sarcină organizarea unui eveniment, respectând cerințele date de către echipa PRIME Braşov.

După recrutare, selecție și analiza candidaților, PRIME Braşov s-a ales cu noi membri, ingenioşi şi creativi, care vor ajuta organizația să se dezvolte în continuare. Suntem foarte mândri de aceste rezultate şi abia aşteptăm să transmitem mai departe, prin ei, valorile echipei. Ambiţia noilor colegi e o inspiraţie pentru noi şi elementul care va asigura succesul viitoarelor noastre proiecte.

1

2

3

4

5

 Beatrice Moroi

Povești de la PRIME Learning Labs

Povești de la PRIME Learning Labs

         În urmă cu două săptămâni PRIME Brașov a găzduit trei workshop-uri pentru studenții pasionați de Graphic Design, Marketing și Event Planning. Evenimentul s-a desfășurat pe o durată de 3 zile și s-a bucurat în total de 45 de participanți. Am avut parte de cei mai buni speakeri, ce ne-au îndrumat cu sfaturi și ne-au dezvăluit câteva dintre secretele ce stau în spatele succesului lor.

      Pentru că ne dorim să fim în top şi să avem evenimente „high class”, aceasta fiind singura modalitate prin care ne putem poziţiona în drumul către dezvoltare alături de cei mai buni, la workshopul nostru de Graphic Design din cadrul PRIME Learning Labs au fost prezenţi cei de la High Contrast, printre cei mai „high” în advertising şi art design la nivel local.

         Rareş Drăgan, Owner & Creative Director at High Contrast, fotograf şi pictor la Şcoala de Arte Braşov, a suţinut evenimentul de Graphic Design din cadrul Learning Labs, marţi 29.03. De la el am aflat care sunt paşii unui proces de creaţie şi ce înseamna un brief. Cu sprijinul său toţi am lucrat în baza unui brief propus de PRIME Brașov iar rezultatele au fost care mai de care creative şi îndrazneţe. Secretul unui proces de creaţie nu este grafica în sine, cât identificarea nevoilor clientului şi a afacerii sale. Scopul creaţiei este să dezvolte relaţii afective cu un brand. Un concept creativ este analizat şi reanalizat de aceea este nevoie de multă răbdare atunci când esti art sau graphic designer într-o companie de profil. Pe lângă creativitate, inovaţia dă startul unui proces creativ, cu toate acestea Rareş Drăgan afirmă că cel mai important pentru un grafician este să fie şi foarte inteligent.

IMG_1462

          Avem deja în PRIME o rețetă pe care o urmăm de fiecare dată pentru a crea un eveniment cât mai reușit. Am aflat însă că, dacă dorim să trecem la nivelul următor, vom avea nevoie totuși de puțin mai multă disciplină. Sorin Peligrad, fondator Impact Events, ne-a oferit în data de 30 martie, în cadrul PRIME Learning Labs, informații prețioase prin care să facem această trecere. Ai nevoie întotdeauna de o echipă cu oamenii potriviți, cu o privire de ansamblu asupra muncii și a evenimentelor.

După aceasta, cele mai importante sunt data și locația. Asigură-te din timp că data aleasă nu este în conflict cu una pe plan local sau național cu alte evenimente care se adresează aceluiași public țintă. Să ai întotdeauna un buget cât mai real și să nu irosești banii aiurea. Fii creativ în promovarea evenimentului tău, folosește-te de free media! Fă-ți un plan de comunicare și respectă-l. Alege titlurile potrivite pentru eveniment împreună cu speakerii, ține-i la curent și află nevoile acestora. Contactează sponsori și convinge-i să-ți devină parteneri. Oferă promoții de tip early bird, pentru că te va ajuta să ai un cashflow. Google forms, promovare, pachete pentru participanți, coffee-break-uri, eveniment. Externalizează tot ceea ce nu poți face tu și lucrează numai cu furnizori de calitate! Nu te panica și începe la timp, din respect pentru cei prezenți deja. Mulțumește după eveniment participanților și nu uita să faci follow-up!

IMG_2598

IMG_2600

 

În a treia zi de PRIME Learning Labs, în cadrul workshopului Marketing, l-am cunoscut pe Laurențiu Strîmbu, Marketing Manager la Kronwell Brașov Hotel. Am aflat că pe lângă Kronwell, se ocupă de mult mai multe branduri, printre care BELAQVA Spa and Wellness, Kasho Lounge sau MADAME PRALLINI. E important să nu faci compromisuri și trebuie să vinzi percepție, nu doar un produs sau un serviciu.

Laurențiu a venit cu un set de zece reguli pe care le urmează, reguli pe care le vom avea și noi în vedere.

  1. Pune întrebări – oamenii nu știu ce vor să obțină de cele mai multe ori.
  2. Nu lucra în agenții – astfel, dezvolți tu produsul și ai o privire de ansamblu.
  3. Negociază! Chiar și atunci când ai primit ultimul preț se mai poate negocia – ți se va răspunde că trebuie să se consulte un superior, dar se va rezolva.
  4. Fără compromisuri. Muncește mai mult dacă e nevoie, nu fă ceva ce nu îți place și nu accepta feedback fără mai să primești mai multe explicații.
  5. Urmărește încasările. Facem marketing pentru că vrem să facem bani, fie pentru noi, fie pentru companie.
  6. Cunoaște industria. Chiar și de pe acum, dacă nu lucrezi încă. Să știi cine seocupă de printing, afișaj sau chiar cine îți poate aduce hostese.
  7. Consumă alcool! (cu moderație) – uneori poate da idei faine.
  8. Înjură și când nu este nevoie. Oftica te face să vrei mai mult, să nu accepți compromisuri.
  9. Fă-ți prezentarea cu o noapte înainte. Ești eficient și nu ai timp să te mai răzgândești.
  10. Nu folosi Corel!

IMG_2647