Marketing colorat: influența culorilor asupra deciziei de cumpărare a consumatorului

Autor: Beatrice Moroi

1

Ți-ai imaginat vreodată viața fără de culori?

Eu cred că ar fi o viață plictisitoare, lipsită de emoții. Știm cu toții că fiecare culoare are o semnificație aparte și că trezește în noi diferite stări, dar impactul psihologic asupra noastră este mai mare decât credem. Prin urmare, nu este de mirare că specialiștii din lumea marketingului au dezvoltat strategii prin care sunt folosite culorile pentru a ne convinge să cumparăm un produs sau serviciu.

Fiecare campanie publicitară are la bază o strategie bine gândită, astfel încât prin culorile alese să atragă cât mai mulți consumatori, în dependență de vârstă, nivel socio-economic sau zona geografică. Au fost realizate mai multe studii care au demonstrat că aproximativ 85% dintre oameni decid să pună un produs în coșul de cumpărături datorită culorilor acestuia. Deși la prima vedere ar părea exagerat, acest fapt este cât se poate de adevărat. Cu toate acestea, nu te voi plictisi cu date statistice, hai sa vedem, totuși, influența câtorva culori în luarea deciziei de cumpărare.

Roșu

Această culoare vie trezește emoții puternice, stimulează pofta de mâncare, crește intensitatea emoțiilor și atrage atenția consumatorului. Se regăsește, în special, la produsele de consum precum băuturi sau fastfood. Vă sunt cunoscute următoarele branduri?

234

Sper că nu te-am pierdut prin bucătărie, pentru că mai am exemple pentru tine.

Albastru

Albastrul este asociat adesea cu liniștea, apa, relaxarea, fiind culoarea cerului și a mării. Aceasta vine în contrast cu roșul, întrucât diminuează pofta de mâncare. Din punct de vedere al marketingului, albastrul crează senzația de securitate și încredere în brand. Cel mai des, această culoare este folosită de produsele de igienă personală și cele din tehnologie, dar și în orice tip de publicitate relaționată cu apa, cerul.

5

6

7

Verde

Este culoarea naturaleței și transmite valori ecologice. Verdele este asociat sănătății și liniștei. În marketing acesta este folosită în magazine pentru a crea o atmosferă relaxantă, simbolizează bogăție și fertilitate.

 9

810

 

Galben

Galbenul este culoarea bucuriei, stimulează procesele mentale și sistemul nervos, în același timp provocând oboseală. În marketing reprezintă optimism și tinerețe.

11

12

Portocaliu

Culoare energică, se folosește în promovarea produselor de sport, băuturi energetice și vitamine, printre altele. În marketing brandurile care folosesc această culoare transmit ideea de prietenie, bucurie și încredere.

13

14

Roz

Rozul este relaționat cu inocență, copilărie, feminitate. În principal sunt atrase fetele, întrucât este o culoare vie și strălucitoare. De obicei, este folosită de către brandurile de jucării, machiaj, modă, detergenți, etc.

15

16

17

Alb

Este o culoare universală, simbolizând puritate și pace. În publicitate este folosită, în general, pentru campanii minimaliste sau produse noi pe piața de consum. De asemenea, albul reprezintă curățenia.

 18

19

Negru

Negrul înseamnă autoritate, clasic, mister, secret. Reprezintă putere și îmbină tradiția cu eleganța. Astfel, brandurile ale căror logouri și reclame sunt predominate de această culoare, se adresează consumatorului sofisticat și discret.

Acestea sunt doar câteva dintre culorile folosite în strategiile de marketing. Acum că ai aflat micul ”secret”, sigur vei fi mai atent atunci când vei achiziționa un produs de pe raftul magazinului.

20

21

beea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *